Strona główna » Tuning, a rdza?
Motoryzacja

Tuning, a rdza?

Pomimo tego, że tuning jest dzisiaj na porządku dziennym i wielu z nas modyfikuje swój samochód w poszukiwaniu lepszych właściwości jezdnych, lepszych osiągów czy chociażby atrakcyjniejszego wyglądu, to rzadko kiedy robimy to z głową. Brak odpowiedniego podejścia może sprawić, że na naszym samochodzie pojawi się rdza! Jak jej zapobiegać?

Ingerencja w blachę samochodu to rdza!

Nie od dzisiaj wiadomo, że każde działania tuningowe to w pewnym stopniu ingerencja również w blachę samochodu. Montaż części, których nie przewidział seryjnie producent często wiąże się z koniecznością wykonania dodatkowych wsporników, mocowań i przyłączy, które są co prawda stosunkowo proste do wykonania w wielu przypadkach, jednak często są jednocześnie ingerencją w fabryczną powłokę ochronną blachy w samochodzie. Warto pamiętać o tym, że jakikolwiek nowy otwór w poszyciu naszego pojazdu, nawet pod maską, może być początkiem poważnych problemów z rdzą. Co prawda dzisiejsze samochody rzadko kiedy są obecnie ocynkowane w całości, to jednak nawet fabryczny lakier pełni funkcję ochronną i izolująca blachę od szkodliwych dla niej warunków atmosferycznych.

Rezygnować z tuningu? Nie!

Dla wielu fanów motoryzacji tuning i modyfikacje własnego samochodu to styl życia i tym samym koncepcję zaprzestania przeprowadzania modyfikacji i ingerowania w blachę należy odrzucić. Na rynku dostępne są różnorodne preparaty mające ponownie „zaizolować” dane miejsce i sprawić, że nie rozwinie się na nim rdzawy nalot. Jednym z najskuteczniejszych preparatów tego typu jest jednak cynk w sprayu.

Ile to kosztuje i jak wygląda procedura nałożenia?

Zabezpieczenie blachy przy pomocy cynku w sprayu nie jest specjalnie drogie, ani skomplikowane. Wystarczy nam do tego jedno opakowanie cynku w sprayu, które przeważnie ma około 200-300 mililitrów i kosztuje w granicach kilkunastu złotych. Cała procedura użycia cynku w sprayu ogranicza się wyłącznie do prostego przygotowania danej powierzchni poprzez oczyszczenie jej i odtłuszczenie, a następnie do naniesienia z odległości około 15-20 centymetrów równej warstwy cynku. Tak przygotowany element można następnie pokryć warstwą lakieru w kolorze naszego nadwozia (np. lakierem w sprayu).
Podsumowując, decydując się na jakiekolwiek przeróbki naszego samochodu warto myśleć również o prawidłowym zabezpieczeniu blachy – cynk w sprayu jest nie tylko tanim, ale przede wszystkim niezawodnym sposobem.
Cynk w sprayu dostępny jest w ofercie Lakiery24.com

s-man.pl https://codilab.pl/ogrzewacz-tarasowy-klucz-do-komfortu-przez-caly-rok/ am-project.org