Strona główna » Czy zasady ISO 9001 są na pewno stosowane?
Ciekawe

Czy zasady ISO 9001 są na pewno stosowane?

Wiele firm stara się o certyfikat ISO 9001. Nie ma się czemu dziwić, że tak chętnie zabiegają oni o ten międzynarodowy dokument, skoro jest on w stanie pozwolić na pozyskanie tak wielu korzyści. DJB doradztwo jest firmą wspierającą proces certyfikacyjny. Tylko czy każda firma po zakończonym procesie certyfikacyjnym dba o to aby zasady były na bieżąco stosowane?

Solidne fundamenty zarządzania

Często bywa tak, że po tym jak zakończy się finalny audyt ISO 9001 firma zaczyna tak naprawdę zapominać o co w tym wszystkim tak naprawdę chodziło. Tzn. certyfikat ISO 9001 wisi dumnie na ścianie. Tam gdzie jest jego miejsce aby każda osoba wiedziała, że dana organizacja ma do niego prawo. Tylko że na tym się właściwie często kończy. Wiele osób zapomina o tym, że należy dbać o dopilnowanie obowiązujących zasad na co dzień. Tak aby można było przyznać, że firma nie tylko pozytywnie zakończyła proces certyfikacyjny ale także doskonale zdaje sobie sprawę z wagi posiadania ISO 9001.

Orientacja na klienta

O jakich zasadach najczęściej zapominają organizacje jakie takie certyfikat otrzymały? Chociażby o tej odnoszącej się do orientacji na klienta. Nie można zapomnieć o tym, że klient nasz Pan! Zorientowanie się na jego potrzeby to jeden z najważniejszych czynników. Warto zapoznać się przy tym z pojęciem Klienta Wewnętrznego. Jest to o tyle ważne, że bez tego nie ma szans na rozpoznanie potrzeb w skali mikro. Stojąc na czele przedsiębiorstwa – niezależnie od jego wielkości – warto pomyśleć o tym, aby wprowadzić nowoczesny system, który będzie także w stanie uwzględnić taką postać. Działania na potrzeby Klienta Wewnętrznego będą w stanie usprawnić wiele procesów, w tym chociażby tych logistycznych.

Przywódca na czele

ISO 9001 wskazuje jak ważne jest sprawnie działające przywództwo. No tak, niby ten szef jest. Ma jakieś tam pomysły ale tak właściwie żadne się nie przyjmują. Czy tak dzieje się w sprawnie zarządzanej firmie, która posiada certyfikat ISO 9001? Oczywiście, że nie. Jakiego elementu więc tutaj zabrakło? Całkiem możliwe, że wynika to z tego, że sam przywódca nie do końca zrozumiał całościowej istoty ISO 9001. Jeżeli sam szef nie jest w stanie zrozumieć jak ważna jest jakość, nie będzie w stanie dać odpowiedniego przykładu swoim podwładnym. Nie można do tego dopuścić. Przywódca musi zwrócić uwagę na zachowanie standardów jakości, jak również musi zwrócić uwagę osobom, które nie będą o to dbały. 

live url https://aaron.net.pl/magiczny-klimat-tarasu-sekret-stojacy-za-ogrzewaczem-gazowym/ https://starachowicki.eu/artykul/porownywarka-oc-bez/1532310