Ciekawe

Fakty o piwie bez alkoholu

Producenci napojów alkoholowych rozpoczęli już kampanie reklamowe zachęcające potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą drinków, piw i innych napojów wyskokowych na najbliższe miesiące. Co ciekawe, dużą część nowego asortymentu stanowią piwa bezalkoholowe, które bezsprzecznie podbijają „alkoholowy” rynek.

Co stoi za fenomenem piw bez alkoholu?

To, co zachęca klientów do spróbowania napojów bezalkoholowych przypominających tradycyjne wyroby piwne jest przede wszystkim… ludzka ciekawość. Ludzie chcą próbować nowych rzeczy, zachwycają się nowinkami i nowymi pomysłami na rynku sprzedaży. Każdy nowy produkt, wylansowany przez dużą korporację, dobrze się sprzedaje (przynajmniej na początku jej dystrybucji). Być może kiedyś piwo bezalkoholowe straci na swojej popularności, jednakże dziś świeci najwyższe triumfy.

Dla kogo jest ono przeznaczone?

Tutaj odpowiedź jest nieoczywista. Słowo „piwo” wskazywałoby na to, że jest ono przeznaczone przede wszystkim dla dorosłych mężczyzn czy kobiet. Umieszczenie jednak słowa „piwo” na etykietach jest nie tyle wprowadzeniem w błąd, co sprawnym zabiegiem marketingowym mającym na celu przekonanie dotychczasowych konsumentów „tradycyjnego piwa” do spróbowania tego napoju. Co ciekawe, bardzo często jest to zakończone sukcesem, ponieważ oryginalne piwo bezalkoholowe po prostu dobrze smakuje. Wyżej wymieniony napój jest przeznaczony dla… wszystkich. Bez wyjątków. Nawet dzieci mogą je pić, pod warunkiem, że jest to piwo na pewno bezalkoholowe, a nie piwo niskoalkoholowe. Na to powinni zwrócić uwagę rodzice, którzy będą dokonywać kupna tych produktów w sklepach. Często etykiety piw tradycyjnych i tych pozbawionych alkoholu niewiele się od siebie różnią i łatwo popełnić błąd pobieżnie zdejmując butelkę czy puszkę ze sklepowej półki.

Dlaczego piwo bezalkoholowe jest promowane szczególnie teraz?

Składa się na to kilka czynników. Przede wszystkim gorące dni, które wzmagają pragnienie. Ludzie w takich momentach chętniej będą sięgać po napoje chłodzące, stąd też intensywniejsza kampania reklamowa „piwowarów”. Kolejną składową jest fakt, że zbliża się okres urlopowy. W tym czasie ludzie chętniej korzystają z form relaksu i częściej piją piwo. Te i inne czynniki popularyzują piwo pozbawione alkoholu.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z Bezalkoholowe.com