Strona główna » Konfekcjonowanie produktów przez firmę zewnętrzną
Biznes

Konfekcjonowanie produktów przez firmę zewnętrzną

Konfekcjonowanie, przez które rozumiemy ostateczne zapakowanie produktu w opakowanie, w którym zostanie oddane do sprzedaży jest jednym z najważniejszych etapów produkcji. Pakowanie i etykietowanie możemy wykonywać na własną rękę, aczkolwiek decydując się na pakowanie usługowe oferowane przez firmy zewnętrzne możemy uzyskać dodatkowe korzyści.

Zewnętrzna firma pakująca

Decydując się na firmę zewnętrzną, która zorganizuje saszetkowanie, czy też foliowane naszego produktu uzyskamy kilka kluczowych korzyści. Jest to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Chcąc organizować pakowanie i etykietowanie produktu końcowego na własną rękę musimy zainwestować w wybudowanie, najem lub odpowiednie zagospodarowanie już istniejącej przestrzeni proukcyjno-magazynowej.

Konieczny będzie też zakup sprzętu, który umożliwi profesjonalne pakowanie towaru oraz zatrudnienie dodatkowych pracowników. Decydując się na pakowanie usługowe konfekcjonowanie towaru zostanie przeprowadzone przez zewnętrzną i wyspecjalizowaną firmę, która zagwarantuje higieniczność pakowania, odpowiednią szczelność i wysokie walory estetyczne.

Jakie produkty można poddać saszetkowaniu?

Saszetkowanie sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku produktów o odpowiedniej konsystencji. Do tego typu opakowań dobiera się najczęściej produkty sypkie, płynne, półpłynne oraz granulat. W saszetkach umieszczane są różnorodne produkty zarówno spożywcze, jak i drogeryjne.

W pierwszym przypadku w tego rodzaju opakowaniu możemy najczęściej odnaleźć kremy, pudry. granulaty, czy też pasty.Decydując się na pakowanie produktów spożywczych powinniśmy się upewnić, że firma zewnętrzna może zagwarantować najwyższy poziom higieny oraz czy produkt jest wystarczająco dobrze odizolowany od czynników zewnętrznych.

Jak przebiega proces saszetkowania?

Pierwszą czynnością, jaka zostanie podjęta jest zaprojektowanie odpowiedniej oprawy graficznej dla opakowania. Powinno ono przyciągać wzrok, informować o zawartości oraz być estetyczne. Tylko takie opakowania mogą zapewnić wysoki poziom sprzedaży.

Po zaakceptowaniu przez zleceniodawcę zaproponowanego projektu graficznego dla saszetki następuje etap drugi. Polega on na wykonaniu odpowiednich polimerów oraz na przygotowaniu nastawów. Trzecim i ostatnim etapem współpracy jest zapakowanie produktu.