Strona główna » Ciągnik siodłowy z giełdy
Motoryzacja

Ciągnik siodłowy z giełdy

 Ciągniki siodłowe bardzo często znajdują się w obrocie wtórnym, w którym w formie używanej przechodzą z rąk sprzedawcy do nowych właścicieli. Taki rynek oferuje różnorodność pod względem nowości pojazdu oferując samochody z mniejszym bądź większym przebiegiem. Jest on różnorodny zarówno pod względem rocznika, ale także rodzaju kupowanego pojazdu. Taki ciągnik siodłowy może być standard lub low deck, który też jest coraz popularniejszy w branży. Czym się od siebie różnią?

Ciągnik siodłowy typu low deck na tle standardu

 

Ciągnik siodłowy typu low deck w formie używanej dość wyraźnie różni się od tego standardowego. Być może nie każda osoba, która nie zna się na rzeczy od razu dostrzeże różnice na pierwszy rzut oka. Z perspektywy przedsiębiorcy bardzo często patrzy on na ekonomiczność jazdy, osiągi i zyski. Tutaj akurat low-deck jest dla wielu właścicieli firm przewozowych bardzo przydatny. Ze względu na swoją budowę jest w stanie przewieźć o wiele więcej załadunku niż standardowa ciężarówka. Daje to oszczędność na tle przeprowadzania mniejszej ilości kursów, a wiec oszczędności pieniędzy na paliwo i pensję kierowcy.

Zwiększenie możliwości przewozowych ma jednak swoją cenę. Wszystko związane jest z obniżeniem siodła, które prowadziło do powstania analogicznej nazwy low-deck. Low deck posiada obniżone siodło, a w nowo powstałej przestrzeni mogą zostać przewożone kolejne towary. Obniżenie siodła prowadzi do obniżenia całej konstrukcji pojazdu co można zauważyć w postaci zmniejszonych opon. Takie zmniejszenie sprawia, że ogromna ciężarówka podróżuje na mniejszych oponach co zwiększa ich eksploatacje i ścieranie – a to również dodatkowe koszty. Ponadto manewrowanie taką ciężarówką na krawężnikach, ostrych zakrętach czy rondach również jest utrudnione.

Podsumowanie

 

Jak widać low-deck potrafi wesprzeć przedsiębiorcę w oszczędności pieniężnej. Zapewne dlatego przedsiębiorcy bardzo często wybierają go w formie używanej. Co prawda nie jest najwygodniejszy dla kierowców jednak ci doświadczeni potrafią sobie poradzić z takimi oporami i przynieść realne korzyści dla każdej z firm.