Strona główna » Zaawansowany marketing
Ciekawe

Zaawansowany marketing

Czy zauważyliście, że procesy marketingowe są coraz bardziej zaawansowane? Czy zdajecie sobie sprawę z faktu, że reklama jest w coraz skuteczniejszy i bardziej wyrafinowany sposób dobrana do Was? Czy zdajecie sobie sprawę, że marketing to już nie tylko „gadanie” o produkcie ale też specjalne metody które potęgują sprzedaż konkretnego produktu?

Jak to pierwej bywało czyli kilka słów o dawnych metodach marketingowych.

Jeszcze kilkanaście lat temu, osoby kształcące się w kierunku specjalistów od marketingu, słyszały o konieczności ciągłego informowania o produkcie możliwie dużej grupy odbiorców. Jedynym wówczas sensownym krokiem, było stworzenie ciekawej reklamy, która choć kiczowata, miała wpływ na wysokość sprzedaży. Taki przekaz mógł mieć różne formy, od klasycznych toreb papierowych z nadrukiem aż po krótkie filmy reklamowe w telewizji. Nie było konkurencji, nie było problemu.
Dawne przekazy reklamowe mogły trącić o kicz również z innego względu. Gdy przejrzymy reklamy telewizyjne np z wczesnych lat 90-tych, widzimy mnóstwo emocji, pozytywnych reakcji itd, z tym że na pierwszy rzut oka były one udawane. Nikt nie przejmował się detalami. Reklama miała zachwalać konkretny produkt i nikt nie czepiał się czy „środki wyrazu” są w tym przypadku autentyczne czy nie.

Dziś jest już trochę inaczej…

Dzisiejsza reklama, to zaawansowane narzędzie marketingowe. Widać to po efektach jakie niesie ona za sobą. Torby papierowe z nadrukiem loga danego produktu nie zwracają już takiej uwagi co kiedyś. Dziś, twórca reklamy musi się już nieco bardziej wysilić i – co widać – coraz lepiej mu się to udaje – szczególnie biorąc pod uwagę tak dużą konkurencję w branży.
Co ciekawe, nowoczesna reklama nie musi tylko zachwalać konkretnych produktów. Nie musi też – etycznie bądź nieetycznie – krytykować konkurencyjnych rozwiązań. Reklama w dzisiejszych czasach jest zorientowana na oszczędność środków przekazu i ich autentyczność. Odbiorcy reklamy, „przejedli się” zachwalaniem wyrobu. Teraz chcą być zaskoczeni jego minimalizmem i prostotą przekazu.

Autentyczność i oszczędność w środkach przekazu czyli…?

Autentyczność reklamy nie polega wyłącznie na zachowaniach, jakie można zauważyć wśród osób reklamujących konkretny produkt. Coraz częściej ma ona nieco inny wymiar a widać to doskonale na przykładzie narzędzi internetowych. Jako przykład weźmy takie forum internetowe. Nikt na nim nie mówi o tym, że torby papierowe z nadrukiem konkretnego producenta są warto kupić bo… Z kolei coraz częściej, taka forma marketingu przybiera obraz zwykłego użytkownika, który naturalnie mówi o zaletach konkretnej marki czy produktu.
Taka reklama jest bardzo tania a jednocześnie – efektywna. Wyobraźmy sobie sytuację, w której reklamodawca płaci użytkownikowi forum za post, który ma zachwalać konkretny wyrób. Najlepiej, jeśli taki post zawierałby link do tego produktu bądź też przekazywał inne, ciekawe z punktu widzenia odbiorcy informacje. Taki realizm sprawia, że przekaz marketingowy jest znacznie bardziej wiarygodny.
Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio