Zdrowie i Uroda

4 sposoby na zapobieganie przeziębieniu

Okres jesienno-zimowy to dość niełatwy czas dla naszego organizmu. Krótsze, zimne i szare dni, z opadami deszczu lub śniegu oraz znacznie mniejszą dawką światła słonecznego, powodują spadek energii potrzebnej do działania, a nierzadko też kondycji psychicznej. Warunki te stanowią również wyzwanie dla naszej odporności. Jednak nie każda zima musi wiązać się z przeziębieniem, kłopotliwą chorobą i zwolnieniem lekarskim. Podjęte przez nas, odpowiednie działania profilaktyczne w dużym stopniu pomogą wzmocnić układ immunologiczny. Oto cztery naturalne metody, które warto zastosować w tym okresie.

Suplementacja witaminy D

Polska, za sprawą swojego położenia geograficznego, jedynie w okresie od maja do września wystawiona jest na odpowiednią ilość promieni słonecznych, dostarczających niezbędną naszemu organizmowi witaminę D. Dlatego w pozostałych miesiącach roku sugerowana jest suplementacja tego składnika, bowiem jego poziom w spożywanej żywności bywa niedostateczny. Jeżeli cierpimy na niedobór tej witaminy, stajemy się bardziej podatni na zachorowania, ponieważ to ona właśnie wzmacnia nasz układ odpornościowy. Warto zatem w okresie jesienno-zimowym przyjmować tabletki z witaminą D.

Troska o higienę

Większość osób na co dzień wchodzi w interakcje z wieloma osobami, mogącymi być potencjalnymi nosicielami wirusa grypy. Szczególnie narażone są nasze dzieci, gdyż nie posiadają one jeszcze odpowiednich nawyków, pozwalających uniknąć zarażenia. Dlatego warto uczulić domowników na higienę, której przestrzeganie w czasie zachorowań tym bardziej zyskuje na znaczeniu. Chodzi przede wszystkim o jak najczęstsze i dokładne mycie rąk, a także korzystanie z chusteczek antybakteryjnych do przecierania klawiatury, gałek drzwi czy innych, często używanych w domu elementów. Zakup maseczki ochronnej na twarz także zmniejszy ryzyko wystąpienia choroby lub dalszego zarażania.

Odpowiedni ubiór

Wbrew pozorom, nie jest łatwo ubrać się zimą. Wciąż krążymy pomiędzy mroźnymi, otwartymi przestrzeniami, a nagranymi, zamkniętymi pomieszczeniami. Nagłe zmiany temperatur nie są korzystne dla naszego organizmu. Podobnie jak to, że zimą wcale nie trudno o przegrzanie. Dlatego pamiętajmy, aby zakładać na siebie kilka warstw ubrań (na tzw. cebulkę), które ułatwiają dostosowanie się do aktualnej temperatury i zmiennej pogody. Gruba kurtka zapewni nam ochronę przed mrozami, ale jeśli się przegrzejemy i rozepniemy ją na świeżym powietrzu, może to spowodować osłabienie organizmu i większą podatność na wirusy.

Stosowna dieta

Największy wpływ na stan organizmu mają produkty, które na co dzień spożywamy. Jeśli chcemy, aby nasz układ immunologiczny pracował odpowiednio, pamiętajmy o właściwie skomponowanych posiłkach. Powinny one zawierać błonnik (znajdziemy go w pieczywie razowym, warzywach i owocach), cynk (tego w sporej dawce dostarczą nam orzechy), kwas Omega 3 (występujące też w produktach rybnych) oraz witaminy A, D, C i E. Warto też skorzystać z przepisów na wzmacniające organizm syropy, stosowane jeszcze przez naszych dziadków – np. te wykonane z cebuli i czosnku. Ich wyjątkowe właściwości odegrają istotną rolę w podwyższeniu ogólnej odporności. Aby poznać więcej domowych przepisów na naturalne produkty, pozwalające skutecznie bronić się przed niekorzystnym działaniem zimy, odwiedź witrynę internetową.
Przeziębienie nie jest zbyt groźne dla naszego organizmu, jednak skutecznie przeszkadza nam w codziennym, prawidłowym funkcjonowaniu. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na spokojne odchorowanie kilku dni zimy w domu, warto zawczasu skorzystać z powyższych sposobów na wzmocnienie układu immunologicznego.

https://szalonypodroznik.pl https://dowiedz-sie.com.pl/nowoczesne-meble-tarasowe-z-parasolem/ http://dylanferrandis.com/szkolenie-social-media-czy-moze-przyniesc-dodatkowe-zyski-dla-firmy/